Mexikói élmények (7. befejező rész)

Több részből álló úti beszámoló hetedik, befejező része Gesler György tollából

Megjártuk

ezúttal, a világ legnagyobb spanyol nyelvű országát Mexikót.

Mintahogy elterveztük Chichen Itza érintésével Cancun felé vettük az irányt , miután két éjszakát eltöltöttünk az átriumos szállodánkban. Még egy darabig a tenger , akarom mondani a Mexikói -öböl partján , majd a félszíget belseje felé kanyarodó úton az egyre nagyobb forgalomban, haladtunk. Meg kell mondanom , hogy ez a maya-tolték romváros színtén nagyon tetszett.

Nem véletlen , hogy igen nagy népszerűségnek örvend, nemcsak azért , mert a legközelebbb van a nyaraló központokhoz és ember nincs , aki ne szánna megnézésére egy napot, de tényleg szenzációs állapotban van és minden jól látható és érzékelhető , milyen is volt 5-6 száz évvel ezelött. Ehhez mérten mérik a belépő árát is természetesen , legyen a legdrágább az ilyesfajta látványosságok közül!

A Piramis itt is a legnagyobb épület és a négy oldala mind fellépcsőzve , és mit ad Isten oldalanként 91 lépcső és milyen érdekes az pont egy híján 365! Hmm, pedig még a Gergely naptárat nem nagyon ismerhették!

A nagy becsben tartott Kukulkan , a Tollaskígyó Isten, meg elképesztő megfejthetetlen formájú, arcú állatfigurák megmaradt szobrai és reliefjei díszitik az épületeket. Ilyenkor megprobálom a képzeletemet a legjobban kitágítani , de bármennyire is igyekszem , tudom , hogy teljesen lehetetlen egy kor lelkét, egy spirit of age érzést megfogni. Sajnos! Persze az érdeklődés megmarad és ugyan felületesen , de borzongva és ámulva nézem az ember, sőt gyermekáldozatokat bemutató, kegyetlen, ősi hít és vallás kultikus bizarr emlékeit.

Innen aztán tovarobogtunk 5-6 száz évet és belecsöppentünk a ma oly fontos  szállodás, pálmafás, homokos, melegtenger parti, turista paradicsom modern világába. Cancun egy kicsiny, jelentéktelen falucska volt 40 évvel ezelött, mely jeletéktelenségét gondosan megörízte ám lakossága a mérhetetlen szintről 800 ezerre nőtt, feltehetően, vagyis inkább bíztosan , az úgynevezett Zona Hotelera 20 km hosszú földnyelvre épített nyaraló övezetének köszönhetően. Középen megy a Kukulkan Bld és jobbra balra luxus , még luxusabb szállodák kínálják a legszebb partot, a legjobb ellátást, legpuhább ágyat, a legvörösebbbb naplementét és természetesen a delikáteszebb eredeti mexikói ételeket.

Mi egy apartement házban voltunk, azt már nem is kell mondanom , hogy olyan mindennapos takarításban ágyhuzásban és türülköző cserében volt részünk , hogy a külön strand türülközők, meg a nyugágyak, napernyő már természetesnek és magától értetőnek tünt .Persze ehhez a rengeteg emberhez megannyi Bevásárló központ is dukál, mert nincs az a krajcáros kinai , vagy méregdrága Escada ringy-rongy , amire ne lenne igény , merthogy mikor a Nap alászáll kezdetét veszi a butikkoborlás, meg a vacsora, vagyis az éttermi becsapás és levágás. A közbiztonság, hála a minden üzlet elött álldogáló, unatkozó vigyázóembereknek, meg a megszámlálhatatlan minden pillanatban fel-fel bukkanó motoros rendőröknek, akikre én is ráfizettem.

Mikor kijöttem egy garázsból és éppen nyúlok hátra, hogy bekössem magam, egy rendőr mellettem integet és bekapcsolja motorján a villogót, jelzi , hogy álljak meg . Én a keserves vadspanyolommal ö a másik keserves vadangoljával megértetjük egymást , hogy 100 Eu-m bánja a gurtnit, de be kell mennem a városba és ott a rendőrségen befizetni. Ám egyszer csak szája szegletén kis huncut mosollyal, szeme hasonló huncut kis kacsintásával jelzi, lehet olcsitani , ha most kifizetem. Boldogan bólogatok és már venném elő a pénzt, mikor megáll mögöttünk egy másik motoros rendőr és kezében telefonnal fixiroz minket. Nem tetszett! Idegen táj, ismeretlen korrupció! Mondom az emberemnek /vadspanyolul!/ az a másik mit akar fotozni , hogy odaadom a pénzt, vagy csak selfizik? A rendőröm , mikor végre megértette mi a pénzmozgás akadálya, röhögve odaszólt a másiknak , hogy tegye el a telefont , mert neki se lesz meg a vacsorája, gondolom jó kolléga és osztanak, mint a pincérek! A szokásos :Mennyi?,- Sir! amennyit maga gondol! Kb. 35 Euból megúsztam, meg egy régi tapasztalattal újra megerősödtem , nincs jobb büntetés , mint a korrupció!

Mivel az egész övezetben nincs semmi látnivaló, csak szálloda, viszont víz annál több , könnyü volt kitalálni, hogy mivel tudják szórakoztatni a nem éppen a Napra , meg az úszásra vágyó embersokaságot, kézenfekvő volt a hajókázás és annak minden formája. Motoros , vitorlás, egy , két, százszemélyes , egyórás, egyhetes, hajóút van minden mennyiségben  és minden lehetőséggel. Mi kiválasztottunk egy oda-vissza egy-egy órás útra,  nagy, kompszerű, komfortos hajót , mely átvitt Isla Mujeres nevű valójában gyönyörű természeti szépségű közeli szigetre , ami a dive szerelmeseinek a kedvenc helye. Sajnos a sziget közelében lévő vízalatti szoborparkot nem tudtuk megnézni , állítólag nagyon érdekes.

Mint minden utazás, ez a hónap is Mexikóban rengeteg olyan meglepetést tartogatott , ami hol jobb, hol rosszabb, de egészében, mindenképpen felejthetetlen és örömteli volt .

Gesler Gíörgy

Címkék:

Webcam Fuengirola

csak egy kattintás és élőben nézhető a fuengirolai tengerpart