Delfin nézőben az Alborán tengeren

Kockázatos tengeri program Costa del Solon.

Aki Costa del Sol-ra látogat, ne számítson nyugodt pihenésre. Minden településen annyi program várja az ide látogató turistákat, hogy úgy érzik azok jelentős részén  muszály részt venniük.. Ez alatt elsősorban nem a minden utcában megtalálható bárok, éttermek "ellenállhatatlan" étel és ital kínálatának végig kóstolására kell gondolni, hanem a helyi jellegzetességeket bemutató egyéb lehetőségekre.

Az egyik ilyen különleges és "kockázatos" program: Delfin nézés az Alborán tengeren.

Hogy mi ebben a kockázat? Annyi, hogy esetleg mégsem látunk delfineket. Ezt a kockázatot felvállalva határoztam el, hogy  elmegyek erre a másfél órás hajókázásra.

Ilyen képek csábítják a delfinre kíváncsi turistákat.

Az interneten átnéztem a delfinek életmódját, előfordulásuk lehetőségeit, és úgy ítéltem meg, hogy a Fuengirola előtti Alborán tengeren nagy valószínűséggel találkozhatom velük. Csupán az okozott bennem kétségeket, hogy a delfinek nézésre kijelölt napon beborult az ég és cseperegni kezdett az eső.  Ez itt teljesen szokatlan jelenség, ezért bíztam benne, hogy az eső hamar eláll és a nap előbújikl a felhők mögül.
Ezt a szivességet nem tette meg. Valamiért haragudhatott rám az időjárás felelőse, mert csak a hajókázás után rendelt napsütéses időt.

Ezt ekkor még nem tudtam, ezért bizakodva vettem meg a jegyet a móló végén várakozó delfin néző hajóra. Az gyanús volt, hogy a máskor zsúfolásig teli hajón most  csupán 10-15 turista lézengett. Nem baj, gondoltam legalább nem zavarják a kilátást.

A személyzet még várja a turistákat

MIvel több érdeklődő nem jött, az indulás pontosan a kijelölt időben történt. Kihajóztunk kikötött vitorlások mellett, majd irányt vettünk a nyílt tenger felé. A vízről visszatekintve másként mutatott Fuengirola parti sétánya, amit eddig csak rajta sétálva láttam. A toronyházak az utóbbi 20-30 év "eredményei".

Napsütés hijján borongós a hangulat

A partkozelt elhagyva egyre beljebb mentünk az Alborán tengeren. A Földközi-tenger  Spanyolország és Marokkó közti részét hívják így. A parttól néhány kilométerre már 1500 méter mély ez a rész. Ennek következtében a part menti vizek még nyáron sem melegszenek fel 22-24 fok fölé. A mélyebb részek pedig tartják a 20 fok, vagy ennél kevesebb hőmérsékletet.
A delfinek szeretik ezt környezetet. A part menti halrajokból bőven tudnak falatozni. Igen jó megfigyelők.Követik a kis halászhajókat, mert tapasztalták, hogy azok körül mindig több a hal.

A mi hajónk kapitánya is ezt a stratégát követte, mikor egy kis halászhajó küzelébe kormányozta hajónkat. Az utasok már jó előre készültek a találkozásra és erősen figyelték a tengert. Úgy látszik ebben a borús, esős időben a delfinek nem voltak kíváncsiak a turistákra, de az is lehet, hogy már jól laktak, mert nem bukkantak fel a vízből.

Hátha felbukkannak...

Csupán egy mutatta meg magát. Lefényképezni nem tudtam, mert olyan gyorsan visszabújt a vízbe, hogy mire elkattintottam volna az exponáló gombot, már nem volt sehol.
Letelt a nézelődésre kijeleölt idő. Visszafordultunk és egy negyed órányi hajókázás után beértünk a kikötőbe.

Véget ért az út, mindjárt kikötünk.

Sajnos utunk nem bővelkedett néznivaló delfinekkel. A kikötő előtt a kapitány elkérte jegyünket és a hátuljára nyomott egy bélyegzőt. Ez arra jogosít, hogy féláron vehetek jegyet egy másik napra,  amikor nagyobb esély van a delfinekkel való találkozásra. Addig is megnézhettem a pénztárnál kirakot képet arról, amit aznap nem láttam

Talán egyszer élőben is meglátom

P.R.

Webcam Fuengirola

csak egy kattintás és élőben nézhető a fuengirolai tengerpart